Sunday, April 26, 2009

三言两语

最近过得还凑合,出来跟大家冒个泡。

我的韩国朋友Gangman要回国了,去和家人做短暂的团聚。他做的课题的几个任务还在我旁边那间屋子里的服务器上呜呜的跑着。他说程序跑完了文章就出来了,我于是就这么帮他守着。我把我带来的那套礼品筷送给了Gangman,他特高兴!我比他还开心,因为带来的礼物总算派上合适的用场了。之前在国内买的另一套作为新婚礼物送了武师姐,用途基本一样吧,呵呵

在国内的最后几天,一个好朋友要回家了,回那个``烟花三月''的城市。离别前留给我了一对很漂亮的小海螺,我用伞兵绳把它挂车里了。每次我进车,它都会晃一晃,就好像好朋友在向我招手似的。


My friend Gangman will go back home soon, to reunite with his wife and family. I gave him as present the chopsticks I brought here, and glad that he was really happy about it. Some time ago I gave the other one to Haiyan, as wedding gift. So this is basically the same.

The photo shows that I hung a pair of little seashells in my car, which is a gift from my good friend back in China. Every time it swings, it seems like my friend is waving to me. God knows when we can see each other again.

3 comments:

adug(杜舟) said...

有车的男人好幸福阿~

shannon said...

给车拍个正面的全身的照片才对啊!

adug(杜舟) said...

你也应该给自己取个英文名字啊,叫newlebey zhou如何~