Thursday, April 9, 2009

First ticket in US

As usual, I was riding on a bike leisurely from apartment to office this morning. When I was about to get off and walk the remaining distance, I noticed a police officer in black uniform was riding after me and blowing his horn at me. I was wondering what happened when he said "Stop!"

Oh my god... I suddenly realized what has happened, before the officer gently told me why I was stopped for... I didn't stop at the stop sign.

Thus I got a WARNING ticket, it is my first ticket in US, and I will keep it.





今天早上因为我违章骑车(忽略停车标志)而吃了一张ticket。

当时我已经骑到实验室旁边准备下车了,忽然发现后面跟了个胖警察,穿着制服(短衣短裤:)),骑着自行车追我,还朝我鸣笛。我马上反应过来是犯事了,赶快停下来。警察先向我说明我哪里违章了,然后例行索要证件。我的学员驾照还给要了去看看。然后就是在这张ticket上一通写。这当我瞥见他腰上装备真不少,还有一支手枪...不敢瞎看了赶紧目视前方....

也幸好只是个警告,没有经济损失。不过我以后一定会注意啦!

写到这里不由得想起本科时候也有类似经历:在北京颐和园路东口那里因为骑车带人被一位交警拦下来,要证件没带,然后被告诫不要违章,并被罚了二十块。

No comments: